kisi Yazıları
kisi

Kazimir Severinoviç Maleviç

Polonya asıllı UkraynalI ressam (Kiev yakınları 1878- Petersburg 1935). İzlenimcilikten ve modern üsluptan etkilenip, 1909-1910 arasında dışavurumculuk izleri de taşıyan yeniilkelci eğilimli tablolaryapan KazimirSeverinoviç Maleviç, 1911`de geometrikleştirilmiş hacimli figürlerle kübist-fütürist dönemini başlattı [Oduncu, IStedelijkİMuseum, Amsterdam). Bireşimci kübizmin kişisel bir biçimini araştırırken (1913-1914), sezgisel yoldan süprematizmin temellerini ilk olarak ortaya koydu [Beyaz Fon Üstüne Siyah Kare, Siyah Haç, Siyah Daire, vb.). 1918`de gerçekleştirdiği, katışıksız renk hareketinin en aşırı örneği sayılan Beyaz Zemin Üstüne Beyaz Kare (Modern Sanat müzesi, New York) adlı tablosunda `insanı her şeyle ilişki içinde, başlangıçtaki bü­ tünlüğüne yeniden kavuşmuş` görmek isteğini gerçekleştirmeye .

“Polonya asıllı UkraynalI ressam (Kiev yakınları 1878- Petersburg 1935). İzlenimcilikten ve modern üsluptan etkilenip, 1909-1910 arasında dışavurumculuk izleri de taşıyan yeniilkelci eğilimli “

Polonya asıllı UkraynalI ressam (Kiev yakınları

Polonya asıllı UkraynalI ressam (Kiev yakınları 1878- Petersburg 1935). İzlenimcilikten ve modern üsluptan etkilenip, 1909-1910 arasında dışavurumculuk izleri de taşıyan yeniilkelci eğilimli tablolaryapan KazimirSeverinoviç Maleviç, 1911`de geometrikleştirilmiş hacimli figürlerle kübist-fütürist dönemini başlattı [Oduncu, IStedelijkİMuseum, Amsterdam). Bireşimci kübizmin kişisel bir biçimini araştırırken (1913-1914), sezgisel yoldan süprematizmin temellerini ilk olarak ortaya koydu [Beyaz Fon Üstüne Siyah Kare, Siyah Haç, Siyah Daire, vb.). 1918`de gerçekleştirdiği, katışıksız renk hareketinin en aşırı örneği sayılan Beyaz Zemin Üstüne Beyaz Kare (Modern Sanat müzesi, New York) adlı tablosunda `insanı her şeyle ilişki içinde, başlangıçtaki bü­ tünlüğüne yeniden kavuşmuş` görmek isteğini gerçekleştirmeye çalıştı. Çeşitli sanat kurumlarında birçok öğ­ renci (Lisitskiy, vb.) yetiştirip, `sehpa resminin çağının kapandığı` savıyla, yeryüzünde ve uzayda süprematist bir mimarlık için modeller gerçekleştirdi. SSCB`deöncü sanatın gün geçtikçe suçlanması üstüne, 1921`den baş­ layarak çeşitli güçlüklerle karşılaşıp, kabuğuna çekilerek yeniden figüratif resme döndü ve yeniilkelci-kübistfütürist dönemi ile süprematizm döneminin başarılı bir bireşimini gerçekleştirdi. 1989`da Moskova`da yapıtlarının çoğunu kapsayan bir sergi açılmasından sonra, saygınlığı geri verildi.

KazimirSeverinovicMalevic konusu nedir nerededir sorusuna cevap oldu mu ?
-