kisi Yazıları
kisi

Jacopo della Quercia

İtalyan heykelcisi (Quercia Grossa, Siena 1374-Siena 1438). Floransa vaftizyerinin kapılarının yapımı için açı­ lan yarışmaya katılan Jacopo (ya da İacopo) della Quercia, yarışmayı Ghiberti`nin kazanması üstüne Luca`ya yerleşti. Kent yöneticisinin eşi İleria Coretto için yaptığı lahitle, bilinen ilk yapıtını ortaya koyup, 1489`da Campo di Siena`daki büyük Gaia çeşmesinin yapımına baş­ ladı. Daha sonra, Verona, Milano ve Ferrara`da çalışıp, 1425`te Bologna`da San Petronio kapısı için bir sözleş­ me imzaladı. Ama kapıyı yapmadan Siena`ya dönerek, 1435`te katedralin yapımını yönetmeye koyuldu. Sözleşme koşullarını yerine getirmesi için Bologna`ya çağ­ rılması üstüne, kovuşturmaya uğramaktan korkarak Parma`ya kaçtı. Son derece özgün bir heykelci olan Jacopo della Quercia, insan bedenine büyük önem vermiştir. .

“İtalyan heykelcisi (Quercia Grossa, Siena 1374-Siena 1438). Floransa vaftizyerinin kapılarının yapımı için açı­ lan yarışmaya katılan Jacopo (ya da İacopo) della Quercia, yarışmayı Ghiberti`nin “

İtalyan heykelcisi (Quercia Grossa, Siena 1374-Siena

İtalyan heykelcisi (Quercia Grossa, Siena 1374-Siena 1438). Floransa vaftizyerinin kapılarının yapımı için açı­ lan yarışmaya katılan Jacopo (ya da İacopo) della Quercia, yarışmayı Ghiberti`nin kazanması üstüne Luca`ya yerleşti. Kent yöneticisinin eşi İleria Coretto için yaptığı lahitle, bilinen ilk yapıtını ortaya koyup, 1489`da Campo di Siena`daki büyük Gaia çeşmesinin yapımına baş­ ladı. Daha sonra, Verona, Milano ve Ferrara`da çalışıp, 1425`te Bologna`da San Petronio kapısı için bir sözleş­ me imzaladı. Ama kapıyı yapmadan Siena`ya dönerek, 1435`te katedralin yapımını yönetmeye koyuldu. Sözleşme koşullarını yerine getirmesi için Bologna`ya çağ­ rılması üstüne, kovuşturmaya uğramaktan korkarak Parma`ya kaçtı. Son derece özgün bir heykelci olan Jacopo della Quercia, insan bedenine büyük önem vermiştir. Yapıtları, gotik üslubu ile Rönesans üslubu arasında geçişi oluşturur.