il Parmigianino
İtalyan ressamı (Parma 1503-Casalmaggiore 1540).Ressam Filippo Mazzola`nın oğlu olan İl Parmigianino, küçük yaşta babasını yitirip, gene ressam olan amcalarının yanında yetişti. 1518`den sonra Allegri`den ders alıp, İl Correggio`nun etkisinde kalarak tablolarını kopya etti. 1522`de San Giovanni Evangelista kilisesinde yaptığı freskleri çok beğenilince, Parma kenti tarafından Roma`ya gönderilip, papa Clemens lll`ün siparişiyle, papalar salonunu süsledi. Aziz Hierronymus`a Kutsal Hayalin Görünmesi(1527), Güllü Madonna (1534), Uzun Boyunlu Madonna (1533-1535) adlı başyapıtlarını gerçekleştirdi. İmparatorluk kuwetlerinin Roma`ya girişi sırasında, değerli yapıtlara elkoyan subaya desen ve suluboyalarından armağan ederek yağlıboya tablolarını korumayı başarıp, gene de güvenlikte olmadığını düşünerek, Bologna`ya gitti (bunun üstüne, .
“İtalyan ressamı (Parma 1503-Casalmaggiore 1540).Ressam Filippo Mazzola`nın oğlu olan İl Parmigianino, küçük yaşta babasını yitirip, gene ressam olan amcalarının yanında yetişti. 1518`den “
İtalyan ressamı (Parma 1503-Casalmaggiore 1540).Ressam
İtalyan ressamı (Parma 1503-Casalmaggiore 1540).Ressam Filippo Mazzola`nın oğlu olan İl Parmigianino, küçük yaşta babasını yitirip, gene ressam olan amcalarının yanında yetişti. 1518`den sonra Allegri`den ders alıp, İl Correggio`nun etkisinde kalarak tablolarını kopya etti. 1522`de San Giovanni Evangelista kilisesinde yaptığı freskleri çok beğenilince, Parma kenti tarafından Roma`ya gönderilip, papa Clemens lll`ün siparişiyle, papalar salonunu süsledi. Aziz Hierronymus`a Kutsal Hayalin Görünmesi(1527), Güllü Madonna (1534), Uzun Boyunlu Madonna (1533-1535) adlı başyapıtlarını gerçekleştirdi. İmparatorluk kuwetlerinin Roma`ya girişi sırasında, değerli yapıtlara elkoyan subaya desen ve suluboyalarından armağan ederek yağlıboya tablolarını korumayı başarıp, gene de güvenlikte olmadığını düşünerek, Bologna`ya gitti (bunun üstüne, desenlerini emanet ettiği gravürcü Antonio Frantuzzi, tümünü Fransa`ya götürerek, yalnızca taşbasmalarını bıraktı). 1531`de Parma`ya dönüp, Fontanellato da San Vitale villasını ve Santa Maria della Steccata kilisesinin koro- yerini süsleme siparişini aldı. Ama 1532`de tamamlanması gereken bu çalışmaları simya araştırmaları yapmak için yarım bırakınca, tutuklandı. Kaçmayı başar- dıysa da, yoksulluk içinde öldü. Tablolarının ve fresklerinin yanı sıra birçok portre (Malatesta Baglioni, Türbanlı Genç Kız, vb.) ve ofort tekniğiyle birkaç gravür yapmıştır.