kisi Yazıları
kisi

John Locke

ngiliz filozofu (Wrington, Somersetshire 1632-Oates, Essex 1704). Oxford`da öğrenim görüp, Shaftesbury kontu Lord Ashley`nin hekimliğine getirilen John Locke, Fransa`ya iki yolculuk (1662 ve 1675-1679) yaptıktan sonra, Stuart sülalesiyle arası açılan kontun yanına, Flollanda`ya sığındı. Efendisi öldüğü halde, Stuartlar tarafından kuşkulu kişi sayıldığından 1688`e kadar orada kaldı. Devrim`den sonra İngiltere`ye dönerek Ticaret ve Koloniler Krallık komiserliğine getirildi. Deneyci ve adcı bir düşünür olan Locke, descartesçı düşünceye şiddetle karşı çıkmış, `doğuştancılığı` kabul etmeyip, zekânın `boş bir levha` olduğunu savunmuş tur. Felsefesi, sonunda ikicilike varan bir duyumculuktur. Ayrıca, ruhbilimin kurucularından biri sayılmaktadif. Başlıca yapıtları: Epistolade Tolerantia(Hoşgörü Üstüne Mektup, 1689); .

“ngiliz filozofu (Wrington, Somersetshire 1632-Oates, Essex 1704). Oxford`da öğrenim görüp, Shaftesbury kontu Lord Ashley`nin hekimliğine getirilen John Locke, Fransa`ya iki yolculuk (1662 ve 1675-1679) “

ngiliz filozofu (Wrington, Somersetshire 1632-Oates,

ngiliz filozofu (Wrington, Somersetshire 1632-Oates, Essex 1704). Oxford`da öğrenim görüp, Shaftesbury kontu Lord Ashley`nin hekimliğine getirilen John Locke, Fransa`ya iki yolculuk (1662 ve 1675-1679) yaptıktan sonra, Stuart sülalesiyle arası açılan kontun yanına, Flollanda`ya sığındı. Efendisi öldüğü halde, Stuartlar tarafından kuşkulu kişi sayıldığından 1688`e kadar orada kaldı. Devrim`den sonra İngiltere`ye dönerek Ticaret ve Koloniler Krallık komiserliğine getirildi. Deneyci ve adcı bir düşünür olan Locke, descartesçı düşünceye şiddetle karşı çıkmış, `doğuştancılığı` kabul etmeyip, zekânın `boş bir levha` olduğunu savunmuş tur. Felsefesi, sonunda ikicilike varan bir duyumculuktur. Ayrıca, ruhbilimin kurucularından biri sayılmaktadif. Başlıca yapıtları: Epistolade Tolerantia(Hoşgörü Üstüne Mektup, 1689); Two Treatises of Government {İki Sivil Flükümet Araştırması, 1690), İnsan Zihni Üzerinde Bir Araştırma {An Eşsay Concerning Human Understanding, 1690), Thoughts on Education (Eğitim Üstüne Düşünceler, 1693), The Reasonableness of Christianity as Deliveredin theScriptures(Kutsal Kitaplara Göre Hı­ ristiyanlığın Akla Yakınlığı, 1695).

JohnLocke konusu nedir nerededir sorusuna cevap oldu mu ?
-