kisi Yazıları
kisi

Giovanni Pisano

İtalyan heykelcisi ve mimarı (? 1248`e d.-Siena 1314`ten sonra). Babası Nicola Pisano`yla birlikte Siena katedralinde çalışan Giovanni Pisano (1265), Perugia katedralindeki vaftiz kurnasını tamamlayıncaya kadar (1278) babasıyla çalışmayı sürdürüp, 1285`te Siena`ya yerleşerek Siena katedrali baş ustalığında (1289-1296) bulundu. Sant`Andrea (Pistoia) kilisesinin (1297-1301) ve Pisa katedralinin (1301-1310) vaiz kürsülerini yaptı. 1312-1313 arasında Cenova`da çalıştıktan sonra, Siena`ya döndü. Giovanni Pisano, heykel ve mimarlık anlayışları bakı­ mından babasının üslubunda önemli değişiklikler yapmış, zengin buluşları, coşkun biçimlendirme tarzı ve sezgisiyle, ruhun coşkulu ve çalkantılı hareketlerini dile getiren bir üsluba yönelmiş, Sant`Andrea kilisesindeki (Pistoia) altıgen vaiz kürsüsünde ve Pisa katedralindeki .

“İtalyan heykelcisi ve mimarı (? 1248`e d.-Siena 1314`ten sonra). Babası Nicola Pisano`yla birlikte Siena katedralinde çalışan Giovanni Pisano (1265), Perugia katedralindeki vaftiz kurnasını “

İtalyan heykelcisi ve mimarı (? 1248`e d.-Siena

İtalyan heykelcisi ve mimarı (? 1248`e d.-Siena 1314`ten sonra). Babası Nicola Pisano`yla birlikte Siena katedralinde çalışan Giovanni Pisano (1265), Perugia katedralindeki vaftiz kurnasını tamamlayıncaya kadar (1278) babasıyla çalışmayı sürdürüp, 1285`te Siena`ya yerleşerek Siena katedrali baş ustalığında (1289-1296) bulundu. Sant`Andrea (Pistoia) kilisesinin (1297-1301) ve Pisa katedralinin (1301-1310) vaiz kürsülerini yaptı. 1312-1313 arasında Cenova`da çalıştıktan sonra, Siena`ya döndü. Giovanni Pisano, heykel ve mimarlık anlayışları bakı­ mından babasının üslubunda önemli değişiklikler yapmış, zengin buluşları, coşkun biçimlendirme tarzı ve sezgisiyle, ruhun coşkulu ve çalkantılı hareketlerini dile getiren bir üsluba yönelmiş, Sant`Andrea kilisesindeki (Pistoia) altıgen vaiz kürsüsünde ve Pisa katedralindeki sekizgen vaiz kürsüsünde üstün mimarlık yeteneklerini kanıtlamıştır. Başlıca yapıtları: Perugia`daki büyük vaftiz kurnası desteklerindeki heykeller (Roma Kilisesi, Dinbilim, Trasimeno Gölü, Aziz Pietro ve Aziz Benedetto) ve alçak kabartmalar (Serbest Sanatlar, Ekim, Aralık), Pisa vaftizyeri heykelleri, Sant`Andrea`daki beş tablo (Kutsal Haber ve İsa`nın Doğumu, Büyücü Kralların Tapınması, Suçsuzların Kıyımı, Çarmıha Gerilme, Kıyamet), bazı alçak kabatmalar (İsa`nın Doğumu, Mısır`a Kaçış, Yargı, Ziyaret, Tapınakta Gösteri).