kisi Yazıları
kisi

Ercüment Behzat Lav

Türk şairi ve tiyatro oyuncusu (İstanbul 1903-ay.y. 1984). Bingazi`de Cizvit anaokulunda başladığı öğrenimini Kumkapı`da bir Fransız okulunda ve İstanbul Sultanisinde tamamlayan Ercüment Behzat Lav, Darülbedeyi`de tiyatro oyunculuğu yaptı (1919-1921). Almanya`ya gidip (1921), Reinhardt Tiyatro Akademisinde ve Stern Müzik Konservatuvarinda öğrenim gördü (1921- 1925). Yurda dönünce Darülbedayi`de, Ferah Tiyatrosu`nda (1925-1930), yeniden Darülbedayi`de (1927- 1930) çalıştı. Bir süre gazetecilik yaptı (1930-1935). Ankara radyosunda spikerlik, yayın şefliği (1935-1943), halkevleri rejisörlüğü (1947), İstanbul radyosunda fonetik okutmanlığı, Konservatuvar`da dramaturg, metinler ve diksiyon öğretmenliği (1972) gibi görevlerde bulundu. İlk şiirleri Resimli Ay ve Servet-i Fünurı dergilerinde yayınlanan (1926) Ercüment Behzat Lav, .

“Türk şairi ve tiyatro oyuncusu (İstanbul 1903-ay.y. 1984). Bingazi`de Cizvit anaokulunda başladığı öğrenimini Kumkapı`da bir Fransız okulunda ve İstanbul Sultanisinde tamamlayan Ercüment “

Türk şairi ve tiyatro oyuncusu (İstanbul 1903-ay.y.

Türk şairi ve tiyatro oyuncusu (İstanbul 1903-ay.y. 1984). Bingazi`de Cizvit anaokulunda başladığı öğrenimini Kumkapı`da bir Fransız okulunda ve İstanbul Sultanisinde tamamlayan Ercüment Behzat Lav, Darülbedeyi`de tiyatro oyunculuğu yaptı (1919-1921). Almanya`ya gidip (1921), Reinhardt Tiyatro Akademisinde ve Stern Müzik Konservatuvarinda öğrenim gördü (1921- 1925). Yurda dönünce Darülbedayi`de, Ferah Tiyatrosu`nda (1925-1930), yeniden Darülbedayi`de (1927- 1930) çalıştı. Bir süre gazetecilik yaptı (1930-1935). Ankara radyosunda spikerlik, yayın şefliği (1935-1943), halkevleri rejisörlüğü (1947), İstanbul radyosunda fonetik okutmanlığı, Konservatuvar`da dramaturg, metinler ve diksiyon öğretmenliği (1972) gibi görevlerde bulundu. İlk şiirleri Resimli Ay ve Servet-i Fünurı dergilerinde yayınlanan (1926) Ercüment Behzat Lav, geleneksel şiire ilk tepki gösteren şairlerdendir. Gerek tiyatro ve sinema oyuncusu, gerek sahneye koyucu olarak Türk tiyatro tarihindeki yerinin yanı sıra, Türk şiirinin gelişmesine de sürekli öz ve biçim arayan bir şair olarak katkıda bulunmuştur. Şiirlerinde fütürizmin, gerçeküstücülüğün yanı sıra kübizmin, toplumculuğun, hümanizmin etkilerine de rastlanır. Başlıca yapıtları: 5.0.5. (şiirler, 1931), ATaos (şiirler, 1934), Açıİ Kilidim Açıl (şiirler, 1940), Karagöz Stepte (manzum oyun, 1940), Mau Mau (şiirler, 1962-1970), Üç Anadolu (1964), Altın Gazap {oyun, 1971).

ErcumentBehzatLav konusu nedir nerededir sorusuna cevap oldu mu ?
-