Aleksandr Mihailoviç Rodçenko
Rus ressamı (Petersburg 1891-Moskova 1956). Başlangıçta Kazimir Maleviç`ten etkilenen, ama 1919`daki bir sergiye, Maleviç`in Beyaz ve Beyaz (1918, New York Modern Sanat müzesi) tablosuna karşı yaptığı Siyah ve Siyah (1918; Tretyakov galerisi, Moskova) adlı tablosuyla katılan Aleksandr Mihailoviç Rodçenko, 1914`ten başlayarak,, konstrüktivizmi benimsedi ve sehpa resminin yerine, uzam içinde gelişen yapıları ge çirmeye çalıştı. Sanat tarihindeki ilk `mobil`İeri (bir çubuğa asılmış ve en küçük hava akımında hareket eden ağaç, metal, karton, vb. üç boyutlu cisimler, 1920) ger çekleştirip, sanayi tasarımı, reklamcılık, sahne düzenlemesi, fotomontaj, fotoğraf çalışmaları da yaptı. Mayakovskiy`in iki oyununun kostümlerini hazırladı. 1920`Ii ve 1930`lu yıllarda özerk bir sanat durumuna getirdiği fotoğrafçılık ve fotomontajı .
“Rus ressamı (Petersburg 1891-Moskova 1956). Başlangıçta Kazimir Maleviç`ten etkilenen, ama 1919`daki bir sergiye, Maleviç`in Beyaz ve Beyaz (1918, New York Modern Sanat müzesi) tablosuna karşı “
Rus ressamı (Petersburg 1891-Moskova 1956). Başlangıçta
Rus ressamı (Petersburg 1891-Moskova 1956). Başlangıçta Kazimir Maleviç`ten etkilenen, ama 1919`daki bir sergiye, Maleviç`in Beyaz ve Beyaz (1918, New York Modern Sanat müzesi) tablosuna karşı yaptığı Siyah ve Siyah (1918; Tretyakov galerisi, Moskova) adlı tablosuyla katılan Aleksandr Mihailoviç Rodçenko, 1914`ten başlayarak,, konstrüktivizmi benimsedi ve sehpa resminin yerine, uzam içinde gelişen yapıları ge çirmeye çalıştı. Sanat tarihindeki ilk `mobil`İeri (bir çubuğa asılmış ve en küçük hava akımında hareket eden ağaç, metal, karton, vb. üç boyutlu cisimler, 1920) ger çekleştirip, sanayi tasarımı, reklamcılık, sahne düzenlemesi, fotomontaj, fotoğraf çalışmaları da yaptı. Mayakovskiy`in iki oyununun kostümlerini hazırladı. 1920`Ii ve 1930`lu yıllarda özerk bir sanat durumuna getirdiği fotoğrafçılık ve fotomontajı kullandı.